kalas och blod

Det hamnar snart hallon i köttet och marinad på tårtan. Jag har ingen koll på läget men det har mamma och det är hon som fyller år. Jag är assistent som gör en kräm eller en smet eller en paj när jag blir tillsagd men jag är dålig på initiativ just nu. Tänker att det är för att jag är trött idag. Men det skyller man ju alltid på när man inte är med. Och trött jämt kan jag ju inte vara.

Fast nu kom jag på att det kan jag visst. Jag har tydligen brist på något i blodet och jag kan inte hjälpa det men en liten del i mig tycker att det var ju lite spännande. Som när man ville ha tandställning eller glasögon när man var yngre. Jag fick båda, vilken lyckost jag var. Jag ska träffa dr Urban nästa vecka för en utredning. En utredning! Det har jag inte varit på så många gånger. I en timme säger han att vi ska ses och jag undrar så vad vi ska hitta på. Om jag ska förbereda mig på en liten operation. Fast det kan jag nog inte säga att jag vill. Och skulle det vara så att en liten del av mig vill det så skulle jag nog inte säga det högt men ibland har jag svårt att avgöra vilka av mina tankar som är dumma. Jag tror att detta är en dum tanke. Om jag nu skulle tänka den.

Skitsamma! Lite patientperspektiv kan ju vara bra och jag ska vara observant på remisser och provrör och kanske tar jag med mig det lilla blocket. En dum sak när man pluggar till sjksköterska är att när man pratar med såntdär folk så förutsätter dom att jag förstår vad dom säger. Dom pratar mediciner och säger konstiga förkortningar och då skulle man ju kunna poängtera att jag bara läser termin 2. Men det gör jag inte. Jag nickar och säger jasså, på ett intresserat sätt. Kanske tom ställer en liten fråga som jag inte förstår själv. Inte alls bra eftersom jag sen får fråga mamma om vad det är som är fel på mig. Och då har jag kanske blandat ihop någon bokstav eller en siffra så det inte ger någon mening alls.

Och den där tentan jag firade igår gick väl kanske inte som jag hoppats. Jag blandade ihop hjärnhinneinflammation och rosfeber. Och jag skiter väl i vilken antikropp som bildas först i en primärinfektion. Tramsfråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0