November

Hej!
Nu har det nästan gått en hel termin till. Jag ska snart till vårdcentralen och jobba lite. Sen är det jul!
 
I helgen var jag i Stockholm. Det är väl konstigt med det där. In i tunnelbanan och lukta och så kommer minnena tillbaka som en boomerang. Hur man åkte, fram och tillbaka. Med ett månadskort trots att det aldrig kändes hemma. Det är så konstigt att tänka när jag är där på semester. Men onödigt att skriva om det också för jag kan inte sätta ord på det. Mer än att Stockholm aldrig kommer bli mer än en semesterstad. En väldigt fin sådan.
 
Jag fick biljetter till Jesus superstjärnan när jag fyllde år! Jag diggade hela tiden. Stampade med foten. Huvudet rörde sig åt höger när det svängde till extra. Och handen slog tufft mot benet. Som om jag känner igen bra musik när jag hör den. Så kändes det. Tänk om kyrkan kunde vara lite mer så. En Jesus i skinnbrallor som sjunger som en Gud känns lite mer atraktivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0